Wat de foutcode op je toestel betekent verschilt per type toestel.
Hoe los je dit probleem op?
Zoek de code op in de Hisense handleiding van je toestel. Staat dit niet in de handleiding of kun je het probleem niet zelf oplossen? Neem dan contact op met de klantenservice.
Vervelend dat je wasmachine het water niet afpompt. Lees de onderstaande punten en controleer wat je zelf kunt doen om het op te lossen.
Controleer het filter van je wasmachine
Je wasmachine pompt het water niet af als het pompfilter is verstopt. Maak het filter van de wasmachine schoon volgens de handleiding.
Controleer de afvoerslang
Een knik, kink of deuk in de afvoerslang blokkeert de waterafvoer. Zo controleer je de afvoerslang:
Hoe nu verder?
Pompt de wasmachine het water nog steeds niet af? De afvoerpomp is misschien kapot. Maak een afspraak met een Hisense technieker.
Werkt je toestel niet goed, reset het dan een keer. Na een reset doet het toestel, nadat het weer spanning krijgt, een zelftest waardoor mogelijke fouten worden hersteld.
Het resetten van een toestel kan op verschillende manieren, kijk wat werkt voor uw toestel.
Drie manieren om je toestel te resetten:
Helpt een reset niet door een van de bovenstaande mogelijkheden? Maak een afspraak met een technieker.
Is je toestel nieuw en ontstaat de kortsluiting bij het eerste gebruik? Dan is de aansluiting fout, neem contact op met de installateur om de aansluiting te controleren.
Één van de oorzaken kan een dubbele aardlekschakelaar op de kookgroep in de meterkast zijn. Dit is te herkennen aan meerdere (oranje) Testknopjes op de kookgroep zoals in onderstaande afbeeldingen. Dit is van toepassing op apparaten die op meerdere fasen aangesloten zijn zoals een kookplaat of fornuis.
Gebruik je het toestel al langere tijd, dan heeft het toestel een technisch probleem.
Controleer het volgende:
Hoe los je dit probleem op?
Maak een afspraak met een Hisense technieker en omschrijf wat je hebt gecontroleerd.
Je wasmachine laat een foutcode zien bij een technisch probleem. Wat deze foutcode betekent verschilt per type wasmachine.
Een wasmachine kan op twee manieren een foutcode aangeven:
Hoe los je dit probleem op?
Lees in de Hisense handleiding van je wasmachine wat de code betekent en wat je kunt doen om het te verhelpen.
Neem contact op met onze klantenservice als je het probleem niet zelf op kunt lossen.
Meer informatie
Vervelend dat je wasmachine een lekkage heeft, de oorzaak van de lekkage is afhankelijk van de plaats van het lek.
Voordat je verder gaat:
Lekkage aan de onderkant
Controleer de volgende punten:
Lekkage bij de deur
Controleer de volgende punten:
Lekkage bij de afvoer- of toevoerslang
Draai eventueel de koppeling van de slang aan.
Lekt de toevoerslang, vervang de toevoerslang of maak een afspraak met een technieker.
Lost dit het probleem niet op of zit de lekkage op een andere plek? Maak een afspraak met een Hisense technieker.
Maakt de wasmachine een van de onderstaande geluiden?
Controleer dan eerst de volgende punten:
De wasmachine maakt een bonkend geluid
Is je wasmachine nieuw en maakt deze een bonkend geluid, controleer of de transportbeveiliging aan de achterkant is verwijderd. Verwijder de blokkeerstaven met de consoles zoals op de afbeelding hieronder. Het verwijderen van de transportbeveiliging staat stap voor stap uitgelegd in de handleiding.
Grote stukken textiel zoals slaapzakken of dekbedden veroorzaken soms een bonkend geluid.
Hoor je het geluid nog steeds en hoorde je het eerst niet? Maak dan een afspraak met een Hisense technieker.
Als jij een was draait met jouw Hisense wasmachine en er tegelijkertijd elders een stroomstoring ontstaat, dan zal de wasmachine een PF-melding laten zien. Dat ziet er als volgt uit:
PF staat voor Power Failure. Nadat de wasmachine weer stroom heeft maakt de wasmachine het programma af. Echter aan het eind blijft PF + End knipperen. Je verwijdert deze melding als volgt: zet de wasmachine uit en daarna weer aan en druk vervolgens op de start/pauze knop. De melding is nu verdwenen.