Wasmachines

Mijn toestel geeft een code, wat betekent dit?

Wat de foutcode op je toestel betekent verschilt per type toestel.  

  

Hoe los je dit probleem op?  

Zoek de code op in de Hisense handleiding van je toestel. Staat dit niet in de handleiding of kun je het probleem niet zelf oplossen? Neem dan contact op met de klantenservice.


Open artikel

Waarom pompt de wasmachine het water niet af?

Vervelend dat je wasmachine het water niet afpompt. Lees de onderstaande punten en controleer wat je zelf kunt doen om het op te lossen. 


Controleer het filter van je wasmachine 

Je wasmachine pompt het water niet af als het pompfilter is verstopt. Maak het filter van de wasmachine schoon volgens de handleiding

 

Controleer de afvoerslang 

Een knik, kink of deuk in de afvoerslang blokkeert de waterafvoer. Zo controleer je de afvoerslang:  

  1. Haal de wasmachine van zijn plek zodat je bij de achterkant kunt.  
  2. Maak de wasmachine stroomloos. 
  3. Controleer de afvoerslang en verwijder een eventuele knik of deuk.  
  4. Reinig het pompfilter volgens de handleiding
  5. Zet de stroom weer op de wasmachine. 
  6. Zet de wasmachine terug op zijn plek. 

  

Hoe nu verder?  

Pompt de wasmachine het water nog steeds niet af? De afvoerpomp is misschien kapot. Maak een afspraak met een Hisense technieker.


Open artikel

Hoe reset ik mijn toestel?

Werkt je toestel niet goed, reset het dan een keer. Na een reset doet het toestel, nadat het weer spanning krijgt, een zelftest waardoor mogelijke fouten worden hersteld. 


Het resetten van een toestel kan op verschillende manieren, kijk wat werkt voor uw toestel. 


Drie manieren om je toestel te resetten: 

  • Één minuut stroomloos maken: Haal bij voorkeur de stekker uit het stopcontact. Kun je niet bij de stekker, haal dan de spanning eraf door in de meterkast de installatieautomaat uit te zetten. Maak het toestel minimaal één minuut stroomloos, langer mag ook. 
  • Terugzetten naar de fabrieksinstellingen: In de handleiding staat beschreven hoe je het toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen. Staat dit niet in de handleiding, dan is er geen mogelijkheid om deze handeling te doen. 
  • Toetsencombinatie: Soms gaat een reset door een bepaalde toetsencombinatie. Deze combinatie staat dan beschreven in de handleiding.  
  • Stekker omdraaien in het stopcontact: Uiteraard alleen wanneer dit ook mogelijk is. In sommige gevallen is de storing dan opgelost.


Helpt een reset niet door een van de bovenstaande mogelijkheden? Maak een afspraak met een technieker.


Open artikel

Waarom veroorzaakt mijn toestel kortsluiting?

Is je toestel nieuw en ontstaat de kortsluiting bij het eerste gebruik? Dan is de aansluiting fout, neem contact op met de installateur om de aansluiting te controleren.


Één van de oorzaken kan een dubbele aardlekschakelaar op de kookgroep in de meterkast zijn. Dit is te herkennen aan meerdere (oranje) Testknopjes op de kookgroep zoals in onderstaande afbeeldingen. Dit is van toepassing op apparaten die op meerdere fasen aangesloten zijn zoals een kookplaat of fornuis.



Gebruik je het toestel al langere tijd, dan heeft het toestel een technisch probleem.


Controleer het volgende:  

  • Is er een schakelaar om of zijn er stoppen doorgeslagen in de meterkast?
  • Zijn er meerdere apparaten met een hoog stroomverbruik aangesloten op dezelfde groep? Sluit dan je toestel aan op een andere groep.  
  • Wanneer wordt de kortsluiting veroorzaakt? Denk aan:
    • Bij het gebruiken van een bepaalde kookzone.
    • Bij het gebruiken van de microgolffunctie.
    • Bij het gebruiken van de grillfunctie.


Hoe los je dit probleem op? 

Maak een afspraak met een Hisense technieker en omschrijf wat je hebt gecontroleerd.


Open artikel

Wat betekent de foutcode van mijn wasmachine?

Je wasmachine laat een foutcode zien bij een technisch probleem. Wat deze foutcode betekent verschilt per type wasmachine. 

 

Een wasmachine kan op twee manieren een foutcode aangeven: 

  • Met een letter + een getal, bijvoorbeeld: E01 of E07. 
  • Een symbool verschijnt op het display. 

 

Hoe los je dit probleem op? 

Lees in de Hisense handleiding van je wasmachine wat de code betekent en wat je kunt doen om het te verhelpen. 


Neem contact op met onze klantenservice als je het probleem niet zelf op kunt lossen. 


Meer informatie 


Open artikel

De wasmachine lekt, wat moet ik doen?

Vervelend dat je wasmachine een lekkage heeft, de oorzaak van de lekkage is afhankelijk van de plaats van het lek. 


Voordat je verder gaat: 

  1. Sluit de waterkraan. 
  2. Zet de wasmachine uit. 
  3. Haal de stekker uit het stopcontact. 

 

Lekkage aan de onderkant 

Controleer de volgende punten: 

  • Zit het filter goed op zijn plaats?  
  • Zit het lek bij de afvoer- of toevoerslang? Lees hieronder verder bij 'Lekkage bij de afvoer- of toevoerslang'. 
  • Zit het lek bij de afvoer van uw woning? Controleer op een verstopping of neem contact op met een loodgieter. 


Lekkage bij de deur 

Controleer de volgende punten: 

  1. Het deurrubber: 
    1. Is het vuil, maak het deurrubber en het glas van de deur schoon.  
    2. Zit er een beschadiging, vervang het deurrubber. Maak een afspraak met een Hisense technieker
  2. Zitten er geen kledingstukken klem tussen de deur en de behuizing? 
  3. Is de wasmachine niet overbeladen? 
  4. Gebruik niet te veel wasmiddel, te veel wasmiddel veroorzaakt overmatig schuimen. 


Lekkage bij de afvoer- of toevoerslang 

Draai eventueel de koppeling van de slang aan. 

Lekt de toevoerslang, vervang de toevoerslang of maak een afspraak met een technieker. 

 

Lost dit het probleem niet op of zit de lekkage op een andere plek? Maak een afspraak met een Hisense technieker


Open artikel

De wasmachine maakt een vreemd geluid

Maakt de wasmachine een van de onderstaande geluiden? 

  • Kraken 
  • Piepen 
  • Rammelen 
  • Bonken 


Controleer dan eerst de volgende punten: 

  • Draait er een voorwerp in de wasmachine mee die ergens tegenaan tikt. Bijvoorbeeld de gesp van een riem of een knoop tegen het glas van de deur. 
  • Staat de wasmachine waterpas en stabiel op de vloer? 
  • Stel de pootjes van de wasmachine goed in en draai de contramoer (nummer 3 op onderstaande afbeelding) aan tot het eind om geluid, vibraties en het bewegen van de wasmachine zoveel mogelijk te verminderen.
    contramoer aandraaien
  • Is de afvoerslang vrij en raakt deze niet de achterwand of zijwand van de wasmachine? 
  • Zorg ervoor dat er niets tegen de behuizing van de wasmachine staat zoals bijvoorbeeld een wasmand. 
  • Te veel of te weinig was in de wasmachine, kan ook geluid veroorzaken. De wasmachine is goed beladen als je ongeveer een vuist tussen de was en de trommel aan ruimte heeft. 



De wasmachine maakt een bonkend geluid 

Is je wasmachine nieuw en maakt deze een bonkend geluid, controleer of de transportbeveiliging aan de achterkant is verwijderd. Verwijder de blokkeerstaven met de consoles zoals op de afbeelding hieronder. Het verwijderen van de transportbeveiliging staat stap voor stap uitgelegd in de handleiding.


transportbeveiliging verwijderen

Grote stukken textiel zoals slaapzakken of dekbedden veroorzaken soms een bonkend geluid. 


Hoor je het geluid nog steeds en hoorde je het eerst niet? Maak dan een afspraak met een Hisense technieker.


Open artikel

Waarom krijgt mijn wasmachine een Power Failure melding?

Als jij een was draait met jouw Hisense wasmachine en er tegelijkertijd elders een stroomstoring ontstaat, dan zal de wasmachine een PF-melding laten zien. Dat ziet er als volgt uit:



PF staat voor Power Failure. Nadat de wasmachine weer stroom heeft maakt de wasmachine het programma af. Echter aan het eind blijft PF + End knipperen. Je verwijdert deze melding als volgt: zet de wasmachine uit en daarna weer aan en druk vervolgens op de start/pauze knop. De melding is nu verdwenen.


Open artikel